Bolivia, Machu picchu en FOTO'S!!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu Bolivia, Machu picchu en FOTO'S!!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu

Bolivia, Machu picchu en FOTO'S!!!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

01 April 2008 | Peru, Cusco

Hallo allemaal!!
Het is alweer een tijdje geleden dus werd weer het wel weer eens tijd voor een berichtje van mijn kant! En ik hoop met foto's!! Ik heb het hier nog steeds erg naar me zin! Ben het paas weekend naar bolivia geweest! Donderdag avond vertrokken richting la paz wat een 14 uurige rit betekend! Maar het was zeker de moeite waard want, vrijdag middag aankoment konden we mooi de stad bekijken en ons eerste hostel zoeken! Zaterdag heb ik een pakketje naar nl verstuurd (dit scheen goedkoper te zijn dan vanuit cusco) en daarna de deadroad geboekt voor zondag!! Dit is een mountain bike trip! Er gaaf trouwens! Gaat zooo onwijs hard had ik niet verwacht! Daarna zijn we maandag ochtend naar Copacabana gegaan super mooi ook! Vandaar zijn we gelijk door gegaan naar isla del sol een super mooi eiland daar hebben we een nachtje overnacht! Dinsdag ochtend moesten we weer naar huis, vanaf Copacabana naar puno en vanaf puno weer terug naar cusco! Zodat ik woensdag weer naar me vrijwilligersproject kon!ha! Was een erg leuk weekendje! Leuke afwisseling van cusco! Na 2 dagen vrijwilligerswerk ben ik vrijdag ochtend 7uur vertrokken naar Machu picchu! 4 dagen bikkelen via de inka trail! Het was echt SUPER, zoo vet! Echt een mooie ervaring had het niet willen missen! Zag er eerst wel een beetje tegen op omdat ik van meerdere mensen hoorden dat het wel zwaar was! Maar het viel mij echt alles mee!De 1e dag was het vrij vlak, dag 2 was het heftigst en ging het er steil aan toe s'nachts was het ook erg koud toen en was ik blij dat ik een goede slaapzak had gehuurd want uiteindelijk met 2 broeken, een vesten, me jas en 3 paar sokken aan was het redelijk te doen, dag 3 was het eerste stuk omhoog en daarna alles naar beneden (zwaar voor je knieen) en dag 4 was het 4uur opstaan om de zonsopgang te kunnen zien bij de zonnepoort maar wij hadden de pech dat het regende en mistig was we konden het dus niet zien wel jammer! Maar na nog 2 uur stonden we dan opeens na 3 dagen voor machu picchu wel gek! Maar super mooi!
We hadden een gezellige groep van 7 mensen waarvan 5 argentijnen , 1 andere nl man en ik dan! Er gezellig! Leuke sfeer! Alleen beetje jammer van het weer de 1e dag hadden we super mooi weer maar de andere 3 regende het veel! Gister avond 10uur ben ik terug gekomen in cusco, vandaag naar project geweest want het aftellen hier is een beetje begonnen zaterdag ga ik weg bij de school! Dan is me plan om 4 dagen naar manu tegaan en daarna naar Puno voor het titicaca lake! In puno meet ik dan een meisje van de school om samen een stukje verder te reizen! Wel gezellig!
Nou ga ik maar eens proberen een paar foto's te plaatsen kunnen jullie ook mee genieten van machu picchu!haha!
Tot het volgende bericht waarschijnlijk vanuit puno!!!
Liefss Maaike

  • 02 April 2008 - 07:28

    Ing:

    He lieverd! wat leuk die foto's! Ben blij dat het wandelen je mee viel, had je je film camera nog meegenomen? En zie dat je m'n broek nog niet vervangen hebt haha Ik heb maandag die herkansing van statistiek gehaald (dat was die toets die ik niet gehaald had die donderdag voordat we allebij weg gingen) dus daar ben ik wel erg blij om... Veel plezier met de laatste dagen van je vrijwilligers project en ik spreek je donderdag :) dikke kus en veel liefs ing

  • 02 April 2008 - 08:54

    Maaike:

    Heey Maaik!!
    Je ziet er wel stoer uit hoor!!! Zo te lezen ben je erg sportief bezig, echt leuk om ook foto's te zien:-) Je bent nu dus bijna klaar met je project? En dan nog een maandje rondreizen? Ga je dan nog een keer naar Bolivia, of was dat eenmalig? Niet vergeten ons op de hoogte te houden he;-)
    Ik had laatst contact met Anke Lutz, (van Frans en Jasper) want ze had gehoord dat ik in Peru zat (was het maar zo'n feest)! Zij doet dus ook vrijwillegerswerk en zocht nog een vrijwilleger voor in de zomer... Dus als je je verblijf wil verlengen, moet je het haar maar laten weten!! haha, maar hopelijk kom je volgende maand lekker naar huis:D
    Hier gaat alles zn gangetje, ik ben voor twee weken in Leiden, soort van vakantie.. Ik heb echt zin om weer eens bij te kletsen...Maar dat duurt nog even!! Ga jij maar eerst genieten van de laatste weken!!!
    LIEFSXXXX

  • 02 April 2008 - 13:06

    Adrie:

    hoi maaike
    leuk om te horen dat het naar je zin hebt.
    de fotos zien er prachtig uit !leuk zn sportief weekend .nu heb ik een beetje een idee hoe de omgeving daar is .
    geniet nog van de tijd dat je er bent .

    gr adrie

  • 02 April 2008 - 13:27

    El:

    Haaaaai Maaikieeee

    Je foto's zijn echt superrrr!! Echt zooo leuk om je weer eens een soort van te zien hahah!! Ik dacht ik krijg echt een onwijze bruine maaik op de foto te zien maar dat valt gelukkig mee hahah
    Ook echt hele mooie foto's! Jeetjee je bent echt zwaar actief zeg..Maaik dat ben ik niet van je gewend hoor!!

    Ik wist ook niet dat de dagen echt al zoo hard gingen!! want je bent dan alweer bijna bij die maand rondreizen beland zeker? Dat begint dan maandag verwacht ik..

    Is dit trouwens een nieuw foto toestel? En je schrijft heel interressant dat je een "pakketje" naar huis ging sturen maaarr ik ben natuurlijk veel te benieuwd wat daar in zit hahaha!!

    Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat ik je kaartje heb ontvangen!! jeeeeej echt super leuk!! Alweer een tijdje terug hoor maar ik kwam er nu pas weer op! Maar ze zijn in ieder geval goed aangekomen!! En ik weet hoe leuk je het vind om kaarten te schrijven hihi dus ik was blij dat je er eentje had gestuurd!

    Nou meid veeel plezier nog!! (dat wordt een beetje een standaard tekst..ik weet het maar toch..)

    Geniet ervan en tot over ongeveer een maandje!!!

    Dikke kus Ellen

  • 02 April 2008 - 16:53

    Mama:

    Lieve Maaik,
    Hebben de wandelingen vroeger in de Oostenrijkse bergen toch nut gehad!!Toen liep je ook al zo makkelijk,ver voor ons uit als het even kon!
    Echt leuk om de foto's te zien.
    Geniet nog maar even van die schattige kinderen op je project!En dan veel plezier met reizen!
    Dikke kus Mama

  • 02 April 2008 - 18:36

    Daan:

    hey echt leuk die foto's, dan krijg ik n beetje n beeld van hoe het daar is.en dat paasweekend klinkt ook erg goed,hoop dat je mn mailtje van gister hebt ontvangen.veel plezier nog groetjes daan

  • 04 April 2008 - 16:12

    Aletta:

    He Maaike
    Je foto's zijn indrukwekkend.Goed dat we in Griekenland die ene berghelling zo vaak beklommen hebben.Dat was alvast een voorproefje.Jammer van al die regen,een troost,hier is het niet veel beter.En dan heb ik met kolonisten nog van je ouders verloren,van beiden dus,weg kroon.
    Geniet van al die mooie dingen daar en tot de volgende keer.Liefs van Aletta

  • 05 April 2008 - 15:08

    Yarrow En José:

    Geweldig om je zo te zien lopen, we zijn jaloers op je hoor! Het zal een onvergetelijke ervaring zijn, wat goed dat je dit bent gaan doen!
    Geniet nog even van je vrijwilligersproject en dan op naar het echte werk : het reizen door Peru!
    Wel veel foto's maken hoor, dan kunnen we als je thuis bent daar van genieten.
    Véél plezier in je maandje vrij reizen, hopelijk kom je veel leuke reiscompanen tegen!

    Dikke kus van Yarrow en José

  • 07 April 2008 - 08:08

    Mieke:

    hallo maaike

    hier een berichtje van ome michel en mij
    heb jou reiverslag gelezen, zo toe lezen heb je het goed naar je zin. leuk hoor
    heb vandag fleur (dochter van miranda)
    om op te passen is een lekkere meid.
    met ome michel gaat het ook redelijk. krijgt nu nog 2 chemo kuren en hopen dat het dan weg is. 't is hier nu mooi vriezend weer. xx mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 20174

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: