Taray! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu Taray! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu

Taray!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 Maart 2008 | Peru, Cusco

Jeetje wat een week als ik er nu op terug kijk! Zondag 2/3 zijn we 10uur vertrokken vanaf school naar taray! Het afscheid van me gastfamilie was wel gek ook het idee dat ik er niet meer terug kom! Me kado vond ze erg leuk, ik had een hand en theedoek in delfsblauw voor ze mee genomen ze dacht alleen dat het was om haar gezicht af te drogen!ahha wel grappig maar geloof dat ze me uiteindelijk wel begreep toen ik zei cocina (= keuken).
De zaterdag ervoor heb ik geraft met 2 andere nl meisjes was echt super stoer en onwijs koud. De rivier was ook onwijs wild en stond hoger dan normaal zeiden de gidsen omdat, het ervoor heel veel geregend had.
Een week taray is een hele leuke afwisseling van 2 maanden in cusco! Taray is een heel klein en rustig dorpje heel mooi tussen de bergen!In Taray zelf is niet heel veel te beleven maar, het ligt ong 6km van Pisac en vanaf daar kun je heel veel dingen met de bus bezoeken. Gelukkig hadden wij s'ochtends (van 8 tot 12uur) les waardoor we heel veel dingen hebben kunnen doen! Maandag zijn we naar Moray geweest dat is een hele mooie ruine in cirkels, dinsdag naar salinas dat zijn zoutvlaktes,woensdag naar ollantaytambo was de heilige tempel van de inka's heel mooi alleen op de terug weg zaten we in een klein busje richting een stad waar we daarna overstappen op een grote tour bus. Onderweg in het busje wilde hij 2 bakfietsen inhalen dus hij begint te toeteren maar mindert geen vaart op het laatste moment willen de fietsers dan toch achter elkaar gaan fietsen maar ze raken in de knoop met elkaar, slingeren over de weg en het busje heeft geen tijd meer om te stoppen!Met gevolg dat we gewoon over 1 persoon heen zijn gereden!Bah als ik aan dat gevoel terug denk! Dus ze tillen die persoon snel in het busje en rijden naar een soort van ziekenhuis. Ik vond het nog het vreemdst dat die vriend super rustig bleef en probeerde zijn hoofd wond de bedekken! Ik weet niet of jullie nog meer detais willen weten maar het had echt niet veel langer moeten duren op het laatst ademde hij nog amper!Super eng! Aangekomen bij het ziekenhuis vraagt de chaufeur of we willen blijven om ons verhaal aan de politie te vertellen! Wij besluiten dat we beter niet met de politie in aanraking kunnen komen dus besluiten weg tegaan! Ik heb best even getwijfeld of ik dit verhaal op me weglogg moest zetten maar ik moet zeggen ik vind het wel weer even lekker om van me af geschreven te hebben!Hoop niet dat jullie je teveel zorgen gaan maken!
Donderdag een dagje Piscac gehad o.a. over de markt gelopenen vrijdag lekker gerelaxt in de tuin en van het zonnetje genoten. Zaterdag dan weer rond 9uur terug naar cusco! Via cusco zijn we toen naar Tipon geweest. Graag had ik voor wat visuele ondersteuning gezorgt want ik kan me voorstellen dat jullie al die namen weinig zegt maar, ik was van plan zondag in cusco me foto's op de site te plaatsen in een internet cafe! Maar helaas is in tipon zaterdag mijn foto camera gestolen echt balen! We waren namelijk in Tipon, de ruines! Het was super relaxt en rustig ik was met 3 andere meiden en we lagen lekker in het gras te genieten van de zon! Er was wel 1 jongen al de hele tijd bij ons in de buurt maar wij hadden geen argwaan. Me camera lag naast me en opeens griste hij super snel mijn foto camera weg en rende keihard richting de bergen!Wij er natuurlijk achteraan maar was niet te doen hij kent de weg natuurlijk op z'n duimpje! Wij ons verhaal gedaan aan een lokale oude man die ging de weg voor ons naar beneden lopen en aan de mensen die daar wonen vragen of ze een jongen met een camera hadden gezien! Daarna kwamen we er achter dat evelien hem toevallig een foto van hem had. Na de foto aan de mensen die bij tipon werkte, te hebben laten zien besloten we weer naar beneden tegaan lopen om in cusco aangifte te gaan doen! Halverwegen kwamen we een poltie wagen tegen, bleek de oude man de poltie te hebben gebeld! Dus wij weer mee naar boven om te laten zien waar het gebeurt was en het hele verhaal nog een keer te vertellen! Gelukkig was er een meisje mee die redelijk spaans spreekt! Daarna zijn we mee gegaan naar een politie bureau in een klein dorpje daar uiteindelijk 2uur gezeten en daarna bleek dat we ook nog in Cusco aangiften moesten doen! De politie ons naar het politie bureau in cusco gebracht maar daar duurde het maar kort ze hadden immers al een verhaal! Wij konden na een uur terug komen om het rapport op te halen! Wij ondertussen een hapje gegeten en daarna maar weer terug hij had nog een paar vragen (weer een uur verder) maar kon het uiteindelijk nog niet meenemen! De volgende dag werd gezegt! Dus ik keurig zondag naar het politie bureau zegt de agent heb je een bewijsje van de bank ik zo nee hij oh hebben ze daar niets over gezet je moet een bonnetje kopen bij de nationalen bank dan krijg je hem pas mee! Jullie raden het natuurlijk al de bank is niet op zondag open!Nadat hij het adres had opgeschreven kon ik dus weer gaan! Maar nu maandag heb ik eindelijk me rapport! Nu nog even regelen bij de verzekering!
Hoop eigenlijk dat dit het wel even was voorlopig! Ook al verbaasde het mezelf hoe goed ik het kan relativeren, het had ook erger kunnen zijn ik bedoel vind het super balen van me foto's maar het had ook me hele tas kunnen zijn eerst had ik nog zo iets van eigen schuld maar die meiden zeiden ook dat is echt niet zo het had net zo goed een van onze camera's kunnen zijn we hadden het allemaal niet verwacht dat is ook wel weer zo!
Vandaag me eerste dag bij me vrijwilligers project gehad super leuk! Super schattige kindjes! Slaap nu ook bij de school heel gezellig op de kamer met een ander nl meisje ook van Taray! Heel gezellig gister weer pannekoeken gebakken bij en ander meisje in het app. Ik heb het dus nog steeds erg naar me zin!! Hou jullie zoveel mogelijk op de hoogte!
Liefsss Maaike

  • 10 Maart 2008 - 21:31

    Maaike:

    wow maaike!!! wat een verhaal..!!! je maakt wat mee daar... heel erg balen van je foto's, maar waarschijnlijk kunnen die meisjes waar je mee omgaat je ook een hoop mooie foto's sturen! en je hebt je camera nog,toch?! (of is die inmiddels ook gejat:P?) en die jongen waar jullie overheen zijn gereden...pfff..die leeft vast niet meer ofwel?
    ik ben stiekem wel heeel jaloers op jou... geniet er maar heeeel erg van, want straks zit je weer hier en dan baal je;) al is het natuulijk wel super gezellig als je terug bent!! maar heimwee zit er voorlopig nog niet in he?
    in nederland en leuven gaat alles zn gangetje, ik ga je binnenkort eens uitgebreid mailen voor een update:D
    dikke kus!

  • 10 Maart 2008 - 21:32

    Maaike:

    jeej ik was de eerste en nu ook de tweede;)

  • 11 Maart 2008 - 15:02

    Tiny:

    Hoi Maaike,
    Wat een belevenissen zeg! Een heel vehaal.
    Fijn dat je het zo goed naar je zin heb ondanks de vervelende dingen die je meemaakt. Er zijn gelukkig veel leuke ervaringen die je op doet.
    En daar doe je het tenslotte voor.
    Ik heb veel bewondering voor je hoe jii je er door heen slaat. Toppie

  • 11 Maart 2008 - 19:45

    Adrie:

    hoi maaike
    wat een vehaal zeg!gelukkig alles goed met jouw. leuk om te lezen hoe het daar met je gaat .

    adrie

  • 12 Maart 2008 - 14:18

    Christa:

    Heey Maaik!

    pfff wat een verhalen zeg!
    Je zit niet op je luie gat merk ik wel weer;) Wat een belevenissen!
    Fijn dat alles goed met je gaat en dat je ondanks die vervelende gebeurtenissen ook veel leuks meemaakt!
    Geniet nog maar lekker daar!
    Ik ben benieuwd hoe het zal zijn bij je vrijwilligersproject?
    Wat doe je daar precies allemaal?

    Leuk om zoveel van je te horen!
    Bekijk je het fotoboekje af en toe nog eens;)?

    Kus Christa


  • 12 Maart 2008 - 14:19

    Ellen :

    Jeetje zeg wat een gebeurtenissen :O! Die van die man is net tot me doorgedrongen en dan lees je de volgende alweer! Wat balen zeg, je camera weg! Heb je je videocamera nog wel? Maar met die papieren die je moest invullen op het politiebureau, krijg je je geld dan terug ofzo? (ik weet daar niet zo veel van :P)
    En die van die aanrijding blijft een bizar verhaal!Gelukkig kan je het van je afschrijven en kan je er over praten met die meiden daar!! Men ik zou in diepe shock zijn, je gaat er goed mee om zo te lezen!!
    Gelukkig over 2 maanden ben je weer thuis hihi kijk er naar uit..jij niet zker :P

    Tot je volgende bericht maar weer!!
    Kussss Ellen (k)


  • 12 Maart 2008 - 14:21

    Ellen:

    Hahha mijn smileys doen het niet helemaal zoals het moet!! Ik begrijp weer eens ietsniet gewoon! maar je begrijpt wat ik bedoel toch...

  • 13 Maart 2008 - 15:19

    Dieuwertje:

    lieve maaike
    Wat een verhalen. Je hebt in die korte tijd nog nooit zo vaak politie gezien. Toevallig ben ik de politie zaterdag avond ook tegen gekomen. 5 m voor onze neus (mariek, clau en ik) stak een jongen over, kwam net een taxi aan BOEM... Gelukkig gaat het met die jongen naar omstandigheden goed..
    Leuk dat je nu bezig ben met het vrijwilligers project. Die kinderen lijden je wel af.
    Ik ben deze week ook op tv haha, aan het begin van het seizoen is een training van ons opgenomen en die wordt nu uitgezonden, maar ik heb het opgenomen dus je kan het kijken als je weer terug bent haha.

    Nou ik ga maar weer verder met school..
    liefs dieuw

  • 24 Maart 2008 - 21:55

    Erik Joke En Marloes:

    Hej Maaike!

    Jeetje wat een verhalen!
    Je maakt wel een hoop mee daar zeg! Hopelijk vanaf nu alleen nog maar leuke dingen!
    Ik hoop voor je dat je je camera nog terugkrijgt en anders krijg je vast wel de foto's van je vriendinnen.
    We wensen je nog heel veel plezier daar!

    Groetjes van Erik, Joke en Marloes

  • 26 Maart 2008 - 19:05

    Leontine:

    Wow, en ik maar denken dat mijn leven spannend is....dat stelt geen ruk voor vergeleken met jouw verhalen! :-)
    Raar idee hè dat mensen in deze cultuur zo makkelijk met een verkeersslachtoffer omgaan. T valt me nog mee dat ze de fietser meegenomen hebben. Ik heb wel eens gelezen dat ze in India het slachtoffer gewoon laten liggen (omdat je anders door de bewoners in de buurt wordt overvallen) Na een paar dagen zie je dan alleen nog maar een afdruk van een menselijke vorm op het wegdek. Net zoiets als wanneer er een konijn op de weg blijft liggen....helemaal platgereden. Bah.... maar niet teveel aan denken!

    Ik ga maar gauw ff kijken of je nog meer te vertellen hebt!

    X
    Leontine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 20171

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: