Alweer de 3e week!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu Alweer de 3e week!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu

Alweer de 3e week!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 Februari 2008 | Peru, Cusco

Buenos dias!
Hoe is het bij jullie! Ik kreeg commentaar dat ik niet zoveel op me weblogg schrijf dus bij deze!haah! De weken gaan hier ook zo snel!!
Zal eerst een beetje me dag beschrijven. Het verschilt per week hoelaat je les hebt vorge week had ik bijvoorbeeld smiddags les van half3 tot half7, maar deze week heb ik s'ochtends les dat betekent rond 7.15 opstaan 7.50 aan het ontbijt nog even me huiswerk maken en rond 8.05 vertrekken. Het werkt heel makkelijk er zijn hier van die busjes (die je ook in turkije hebt) die constant langsrijden! Dan begin ik op school met een kopje coca thee! En ga naar de les! Na het 2e les uur (half 1) zijn we dan klaar en spreek je met mensen af om iets te gaan eten of iets te gaan doen, er zijn altijd wel mensen die het leuk vinden om iets te doen. Wel ga ik ook af en toe naar het gast gezin zij lunchen om 2uur! Dan spreken we vaak weer om half7 op school af om te gaan eten en daarna uit tegaan! Het eten is trouwens erg goed je kunt overal erg lekker en goedkoop eten! Ook bij het gastgezin is het best lekker alleen wel erg vaak soep!
Verder is het vandaag voor het eerst weer eens mooi weer, vorige week was het een beetje omgeslagen en regende het veel. Het weer hier is zoiezo heel raar op het ene moment kan het super mooi zijn terwijl het dan even later weer heel koud is! Als ik dan ook s'ochtends van huis wegga moet je van alles mee nemen!
Van de week (do en vrij) heb ik voor het eerst opstandig Peru gezien!haha! Ze waren aan het staken!Er waren daardoor veel dingen dicht. Ook reden er geen taxi's en busjes. Dat was ook niet mogelijk want ze hadden overal stenen op de weg gelegd en als je er dan met je taxi reed werd je bekogelt! Er was alleen ook een oosterijks meisje die do naar huis zou vliegen, maar ze hadden ook het vliegveld van cusco afgesloten omdat ze geen grond personeel hadden! Vliegen kon zij dus wel vergeten waardoor ze haar vlucht op lima ook miste!Gevolg was dat ze een heel nieuw ticket moest kopen! Echt zo lullig!
Verder is het nu alweer me 3e week spaans!Volgende week ga ik in Taray studeren! Het schijnt daar ook erg mooi te zijn!Er is een groepje nl meisjes die daar vorige week zijn geweest. Alleen 2 daarvan liggen nu met sambonella in het ziekenhuis. Er is een soort drankje waar ze rauw ei in verwerken en waarschijnlijk hebben ze het daarvan gekregen! Ik ga nu ook zeker voorzichtiger zijn met sla en vooral dat drankje vermijden! Zo ook nog maar even op ziekenbezoek en vanavond pannekoeken bakken bij een meisje uit belgie!mmm lekker! Tijd geleden pannekoeken is weer eens wat anders dan soep!haha!

Adiossss

  • 26 Februari 2008 - 21:45

    Eline:

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt!! (althans dat leidt ik uit je verhalen af ;)).

    Ook wel heel fijn dat je tas weer terug is. Had je zo je best gedaan om handige spulletjes te kopen en zo, zou je het bijna niet meer hebben... Maar gelukkig is dat niet het geval!!

    En hoe vind je (het leren van) de Spaanse taal? Valt het mee of is het toch wel lastig?

    Fijn dat je aardig wat contacten hebt gelegd al. In welke taal spreek je met hen eigenlijk? Echt al Spaans of Engels of zo (behalve dan natuurlijk de Nederlanders/Vlamingen met wie je waarschijnlijk gewoon Nederlands zal spreken)?

    Geniet ervan!!
    Tot het volgende berichtje :)
    groetjes!!

  • 27 Februari 2008 - 06:51

    Maaike:

    Maaikie! volgens mij bevalt je nieuwe leventje wel he?! schiet het al een beetje op met je spaans? en hoe is het uitgaansleven??? haha, ben ik erg benieuwd naar! fijn dat je zo vaak op internet kan, het is echt leuk om van je te horen:) eigenlijk maar een raar idee dat je echt zo ver weg zit!
    heel veel plezier met alles,
    liefs en kus!

  • 27 Februari 2008 - 17:34

    Danielle:

    hey vind het leuk dat je het naar je zin hebt,hier gaat alles zo zn gangetje,heb het naar mn zin op cursus,stond gister voor een dichte deur wand het was natuurlijk vakantie,lekker suf van mij.verder gaat alles goed hier.
    tot je volgende bericht groetjes daan.

  • 27 Februari 2008 - 18:04

    Ellen:

    Jeeeeeej weer een berichtje vanuit Peru!:D
    Jij vermaakt je echt prima zo te horen...ga je nou gewoon iedere dag stappen? Want dan ben ik echt jaloers hoor haha!

    Oehh en lekker pannekoeken eten..kan niet zo lekker als dat wij ze hebben gegeten de laatste keer in het pannekoekenhuis haha wat een gezellige avond was dat!We gingen niet eens wat drinken daarna hahaha

    Als dat bij jou maar niet gebeurt met die opstandige mensen, dan ben je nog later thuis en dat gaat je nog veel extra geld kosten ook! Dat lijkt me echt erg!

    Hier is het lekker vakantie, nouja ben natuurlijk nog steeds hard aan het werk voor school! Maar Chris en ik gaan vrijdag lekker stappen in Amsterdam!

    Jij heeeeel veel pleizer nog daar! Ik blijf het zeggen haha! Went het al om zonder ons te leven??

    Dikke kus en knuffel Ellen

  • 27 Februari 2008 - 18:06

    Ellen:

    Ojaa waar zijn de foto's?
    Kan je ze niet proberen om op de site te zetten? Want ik ben echt benieuwd!!

    xxxxxx

  • 28 Februari 2008 - 18:42

    Aletta:

    Ha die maaike
    Gelukkig was alleen de aanhef van je brief in het spaans,want anders kan ik je toch mooi niet volgen.Hoop dat het belgische meisje geen salmonella in de pannekoeken heeft meegebakken,uiteinelijk zitten daar ook eieren in.Fijn dat je het goed naar je zin hebt daar.Wij gaan binnenkort kolonisten met je ouders,even de kroon weer binnenhalen!Wens je leuke weken toe en tot de vlg mail met liefs van Aletta

  • 02 Maart 2008 - 15:27

    Mariek:

    Ey meis,wat gaaf allemaal. Super dat je het zo naar je zin heb. Wat een gestress met de tas... gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

    Leuke mensen,leuke trips en weer lekker af en toe naar school.Hoe gaat ie op school?

    Hoe bevalt het reizen, de mentaliteit, de cultuur, de sfeer... ben je al lekker gemaakt voor backpacken??

    Zet m' op en geniet ervan

    Kus mariek

  • 02 Maart 2008 - 20:46

    Rosita:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt ! Geniet er maar van .
    Groetjes vnn Cancy en Tristan

  • 04 Maart 2008 - 15:52

    Ron:

    Hi Maaike,
    se ha sufrido casi ya una semana que le ha escrito.
    ¿Waaneer nos consigue fotografía ver?
    ¡Sí, por ejemplo usted ve español agradable posible de la I también!
    Espero rápidamente de su qué a leer.
    Salude,
    Ron

  • 04 Maart 2008 - 15:54

    Rene:

    Estimado Maaike,
    si yo como mucha espinaca yo debe cagar mucho.

  • 26 Maart 2008 - 19:16

    Leontine:

    Was ik weer....ffies over die Salmonella: "Dat krijg je toch niet van rauwe groenten?" dacht ik
    maar heb ff 'gegoogled':

    Salmonella kan bij de mens via de orale route (besmet voedsel, zoals onvoldoende verhitte eieren, kip of vlees en rauwe groenten en fruit) ziekte induceren zoals gastro-enteritis (maagdarmpathologie), systeemziekten van organen (beenmerg) en buiktyfus en paratyfus. Ongeveer 85% van de besmettingen vindt op deze wijze plaats en 5 tot 10% door direct contact met dieren. In ernstige gevallen kan longontsteking, gewrichtsontsteking, nierfalen, bloedvergiftiging en shock optreden. Het grootste risico lopen jonge kinderen, zwangere vrouwen, oudere mensen en mensen met een lage weerstand.

    De incubatieperiode is 6-48 uur.

    (Met dank aan Wikipedia)

    Zo zijn we allebei weer wat wijzer! :-)

    X
    Leontine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20178

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: