Alweer bijna 3 maanden onderweg!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu Alweer bijna 3 maanden onderweg!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 3 maanden onderweg!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 Mei 2008 | Peru, Cusco

Lieve allemaal,
Het word weer even terug bladeren in me dagboek om te kijken wat we ook alweer allemaal gedaan hebben.
Na arequipa zijn we richting tacna vertrokken met het doel om naar chili en het strand tegaan. Tacna zelf is niet zo heel groot. Na wat informeren komen we erachter dat het niet echt strand weer is omdat, het hier herfst is (wat voor ons al heet genoeg is haha!) Toch besluiten we tegaan kijken dus na een rit van ong een uur komen we bij het strand aan, opzich heel mooi maar er lagen inderdaad geen mensen en er was niet heel veel tedoen. Maar toch leuk gezien te hebben. De dag erna zijn we met de trein naar chili gegaan om 5uur s'ochtends. Een leuke dag in chili doorgebracht aan het strand en in de winkels! Daarna naar Nasca gegaan voor de nasca lijnen. Daar een vlucht eroverheen gemaakt! Heel leuk!
Na nasca op naar Ica, ica is getroffen door de aardbeving vorig jaar augustus niet heel veel te bleven, op advies van een andere reiziger zijn we door naar huacachina gegaan (4km van ica) Daar is een oase in een miniwoestijn er mooi! Ook een mooi hostel hadden we als advies gekregen met een zwembad erg aangenaam, het is hier erg heet overdag! In huacachina hebben we gesandboard erg gaaf! Maar voor ons hield het meer in op ons buik die bergen af glijden. Wel erg grappig.
Na Huacachina zijn we naar paracas gagaan. En langs pisco gereden maar pisco is nog erger gertoffen dan ica door de aardbeving heel erg om te zien dat er bijna niets meer staat. In paracas hebben we 2 tours op 1 dag gedaan! Eerst s'ochtends de paracas eilanden daar heb ik o.a. pinquins en zeeleeuwen gezien! En om 11 uur op naar het nationaal park van paracas vooral kale vlakte maar wel erg mooi! Maar mijn dag was natuurlijk al goed naar de pinquins hah! We besluiten de dag erna naar lima tegaan nadat we een busticket geboekt hadden bij ons hostel kregen we later te horen dat er voor die dag helemaal geen bussen reden omdat het een feestdag was. We besluiten (omdat we paracas wel gezien hadden) de zelfde dag nog een half uur later de bus naar lima te pakken! Na 4uur komen we aan in lima we besluiten om naar het loki hostel tegaan daar hadden we namelijk in bolivia ook geslapen en was prima bevallen. Daar aangekomen rond 9uur blijken ze hier koninginnedag te vieren! Hoe krijgen we het als klein landje weer voor elkaar. maar het bleek dat er het afgelopen jaar zoveel nederlanders waren geweest dat ze besloten hadden onze feestdagen ook te vieren. Toch was het wel een grote overgang vandaag. S'ochtend zaten we nog op een bootje pinguins te kijken in de rust en s'avond zaten we gewoon in de drukke hoofdstad van peru!
Na een dag rond gelopen te hebben wilde we s'avons naar Huaraz gaan dus wij op naar het bus station, daar aangekomen is hij dicht ja hadden we kunnen weten want het is een feestdag!hah. Dus maar even een hostel in de buurt gezocht! Bleek een super luxe met tv en dvd was wel een lekker nachtje! De volgende ochtend konden we de bus naar huaraz pakken. Weer 8 uurtjes in de bus! Nu zitten we hier 1 dag! Na huaraz is het plan om naar churin tegaan op de weg terug naar lima, want Petra vliegt volgende week vanaf daar naar huis.Ik heb besloten mee tegaan want vind lima geen fijne stad om alleen te zijn en dan kunnen we die nog even samen ontdekken we meeten in lima een ander meisje waarmee ik naar het noorden ga van peru is het plan. We hadden haar al ontmoet in cusco!
Nou worden dus nog een paar leuke weekjes! En de 24e kom ik dan weer richting nederland! Heb wel weer zin om jullie te zien hoor! Voor foto's verwijs ik jullie even door naar petra, mij lukt het niet ik heb te veel foto's op me kaart staan we hopen dat het bij haar wel lukt! Dus kijk gerust even bij petrainperu.waarbenjij.nu
Xxxx maaik

  • 04 Mei 2008 - 09:26

    Ingrid:

    He lieverd!! wat heb je weer veel gedaan!! echt super leuk! Hoorde van mam dat je gister gebelt hebt en ik was er helaas weer niet maar wel heel leuk om je verhaal te lezen!! De hoogvliet is vandaag (zondag) open dus ik moet zo werken maar 200% dus mij hoor je niet klagen haha
    veel plezier nog!! kus ing

  • 04 Mei 2008 - 11:27

    Yarrow En Jose:

    Hoi lieve Maaike,

    Wat een leuke verhalen allemaal, we zouden zo met je mee willen!
    Wij gaan Parijs een paar dagen onveilig maken en daar je nu de 24e thuiskomt kunnen we wel mee om je op te halen!
    Nog veel plezier in Peru,

    liefs Yarrow en José

  • 04 Mei 2008 - 11:56

    Adrie:

    hoi maaike
    wat maak jij een prachtige reis.ik geniet van je verhalen en heb de fotos van petra ook gezien ,echt heel mooi,nog veel plezier de laatste weken.

    adrie

  • 04 Mei 2008 - 17:12

    Dieuw:

    hey schat
    Grappig dat je daar koninginnedag kan vieren. Dat hebben we hier ook weer gedaan. heel origineel in Amsterdam! Maar t was wel heel gezellig. Hier is het weer ook heerlijk. Vandaag lekker naar het strand geweest en een beetje verbrand... Ik had afgelopen week vakantie, maar heb alleen maar gewerkt. zodat ik het met koninginnedag weer kan uitgeven, haha. Gister de laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld. In Koudekerk! Helaas 2-2 gespeeld.
    Ellen had idd de foto's van Petra laten zien. Die zijn ook heel erg leuk. Kunnen wij ook een beetje mee genieten wat jij daar allemaal ziet.
    Morgen vertrek ik vroeg met de familie naar Londen. Heerlijk een aantal dagen door de stad lopen. Ik heb er zin in. M'n toetsen heb ik trouwens allemaal voldoende!! M'n stage is ook heel erg leuk in groep 1. Ze zijn wel allemaal nog heel erg klein, eigenwijs, maar ook erg lief!
    Weet je al hoe laat je ongeveer hier aankomt? want ik heb de 24ste eigenlijk nog een toernooi, maar ik wil natuurlijk jou ook zien.
    Groetjes van de rest hier.
    Tot gauw en geniet van de laatste dagen.
    xxx dieuw

  • 04 Mei 2008 - 20:08

    Tiny:

    Hoi Maaike,
    Erg leuk om te lezen wat je zo meemaakt. Je ziet wel heel veel van het land op deze manier.
    Je bent zeker geen stil zitter. erg knap dat je dit alles onderneemt.
    de foto's van Petra bekeken, het ziet er geweldig uit! Volgens mij hebben jullie heel veel plezier met elkaar.
    Leuke groep meiden met elkaar.
    Geniet nog even een paar weekjes, want op deze manier is de tijd zo voorbij.
    Maaike nog heel veel reisplzier toegewenst! Groetjes Tiny

  • 04 Mei 2008 - 20:08

    Maaike:

    Heeey maaikie!!
    hele andere koninginnedag gehad zo te horen?! haha, echt raar dat ze het in peru uberhaupt kennen, laat staan vieren...! Nederlanders zitten echt overal he...
    Ik ben weer naar A'dam geweest, was weer een groot succes:D Maar ik denk toch dat ik volgend jaar koninginnedag liever in Peru vier:P
    Je terugkeer komt al redelijk dichtbij he..! leuk hoor:D alleen begint bij mij dan het leren voor de examens....beetje balen!
    Geniet van alles en tot snel!!!
    KUS

  • 05 Mei 2008 - 15:54

    Ellen:

    Jeeeej je hebt ook koninginnegdag gevierd!! Hahhaha wat geweldig!! Ik heb nog aan je gedacht toen ik in Amsterdam stond! Dit was echt de eerste koninginnedag zonder jou!
    Maar gelukkig heb jij het daar ook gevierd!!

    Wat een excursies en gereis zeg!! Echt helemaal geweldig! Je bent echt goed op dreef dus ik verwacht wat tips als je thuis!
    Oeh eigenlijk zou je morgen thuis komen! Dat had echt gemogen van mij!! maar gelukkig is de 24ste ook bijna in zicht hahah!! Have fun girl!!

    Liefs en een hele dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 20170

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: