Aangekomen in Peru!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu Aangekomen in Peru!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Peru!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!!
Ik ben veilig aangekomen in Peru! Heel bizar idee dat dit nu gewoon 3 maanden me thuis is! maar ik heb er wel super veel zin in!!
Lima is super mooi! Op het vliegveld was het ook prima geregeld want, er stond idd iemand van het hostel met het bordje maaike h die mij naar de hostel bracht! Na even met Hein de nl man gesproken te hebben kreeg ik een rondleiding van ana zijn vrouw door lima!!erg aardige mensen zooo schattig!!
Vanaf lima vloog ik om half6 naar cusco dat betekende half 3 opstaan!Maar er stond wel een ontbijtje voor me klaar! Van lima naar cusco is dan nog 1,5 uur en na die 12 uur is 1,5 uur dan opeens een klein rot stukje! Op cusco aangekomen is nergens mijn tas te vinden!! Op schophol had de medewerkster van de klm namelijk aangeraden om me tas gelijk door naar cusco te sturen(geen goed plan dus want, bij navraag op cusco geven ze aan dat dat helemaal niet mogelijk is)grr! Ze hopen dat hij er maandag is! En ik hoop hard met ze meer natuurlijk! Want heb nu niet eens een tandenbortel! Maar oke gaat allemaal helemaal goed komen.
Vandaag was me eerste dag bij het gastgezin erg aardige mensen ook, maar de taal is wel een probleempje had wel verwacht dat ze iets meer engels zouden kunnen spreken!Maar heb lekker geholpen met het schoonmaken van de keuken haah!Ik ben nu ook on tour door cusco met een meisje van het gastgezin zij laat mij een beetje cusco zien!Nu weet ik in ierdergeval hoe ik naar de spaanse school moet!(hoop ik)
Morgen komt er een nl meisje in hetzelfde gezin dus dat lijkt me wel gezellig.
Heb net ook mijn eerst stort bui mee gemaakt echt heel raar! sóchtens was het nog super heet (ong 16 graden) en na het eten ong 3uur begint het opeens te onweren en te regenen!
Hoe is het verder bij jullie in nl??Ik wil alles horen he!!

Liefsss maaike

  • 10 Februari 2008 - 07:57

    Mama:

    Lieve Maaike,
    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Hoop dat je tas snel komt!
    Dikke kus Mama

  • 10 Februari 2008 - 09:31

    José:

    Lieve Maaike,

    Het kan wel eens even duren maar die tas komt heus weer boven water!
    Anders zul je er de komende tijd er al zéér aangepast uit zien in peruaanse kleren! Lekker kleurrijk!
    En...tandenborstels kun je daar vast wel kopen of zijn de winkels schaars en heb je alleen maar markten?
    Hoeveel meisjes zijn er dan in het gastgezin?
    Heb je dan een eigen kamer of slapen jullie allemaal bij elkaar? Zal wel even wennen zijn dan.....
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar je verhalen,

    liefs Yarrow en Jose

  • 10 Februari 2008 - 10:41

    Maaike:

    HEY MAAIK!! wat een gek idee dat jij helemaal in peru zit... echt fijn dat er een nederlands meisje komt! lijkt me erg gezellig! en die tas hoort geluk te brengen hoor, dus die komt vast snel;)
    ik hoorde dat je afscheidsfeestje een succes was?! ik baalde dat ik er niet kon zijn... ben net terug van wintersport, nog steeds ziek...:(
    geniet van alles, wanner begin je met de spaanse lessen?
    dikke kus!

  • 10 Februari 2008 - 13:37

    Daan:

    hey maaike

    afgelopen weekend heb ik echt vaak gedacht van hoe zal ze het nu hebben.
    het klinkt echt super leuk, alleen n beetje jammer van je tas natuurlijk, echt leuk dat er n nl meisje komt, is toch makkelijker praten. nou heel veel plezier en ik kijk al uit naar je volgende bericht. groetjes Daan en Frank

  • 10 Februari 2008 - 14:29

    Henk En Lia:

    Hoi Maaike, wat heerlijk dat je goed bent aangekomen. Alleen wel vervelend dat je tas weg is.
    Wat super he, dat internet.
    Zover weg en met internet toch weer zo dicht bij.
    Geniet er lekker van en we hopen dat je tas gauw weer terecht is.

    Groetjes van Henk en Lia

  • 10 Februari 2008 - 16:19

    Ellen:

    Lieve Maaik!
    Wat goed om te horen dat je veilig bent aangekomen!Ik mis je nu al!
    Hihi het leek zo'n goed plan he, op schiphol, van je bagage door te laten reizen naar Cusco! Nouja, niet dus! Hij moet wel binnen een maand terecht komen he want ik heb niet voor niets die handdoek en theedoek gekocht! haha!
    Gezellig dat er nog een meisje komt, kun je teminste weer nederlands praten! En wat ben je goed bezig...zelfs de keuken aan het schoonmaken! Vind het wel super raar dat je er niet bent! Wil je ook steeds smsen hahah maar dat kan dus niet!
    Hier gaat alles goed! Niet veel te vertellen! Maandag weer lekker naar school!
    lieverd, veel plezier bij de spaanse les!
    Geniet ervan en hoop snel weer wat te horen!

    Adios!! Kuss Ellen

  • 10 Februari 2008 - 16:59

    Willy Vd Vlist:

    Hoi Maaike, Gelukkig goed gearriveerd in Peru,en hopelijk komt je tas ook wel weer boven Water.
    Veel succes met de taal en veel plezier.
    Groetjes Willy

  • 10 Februari 2008 - 18:32

    Dieuw:

    Lieve Maaike
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Leuk dat er nog een meisje komt in het gast gezin. Kunnen jullie samen naar spaanse les of de buurt verkennen.
    Dit weekend heb ik weer gevoetbald en weer verloren...
    Je krijgt nog de groetjes van de rest van de familie hier.
    Heel veel succes met spaans leren! en geniet er lekker van
    Dikke kus Dieuw

  • 10 Februari 2008 - 20:02

    Arie De Rukker:

    Hoi Maaike,
    Heb hier thuis nog zat tassen voor je!
    Zeg het maar: AH, Aldi, lidl, hoogvliet, blokker etc.
    En als je tanden vies zijn staat er waarschijnlijk nog wel een borstel naast het toilet.
    Veel plezier daar in Peru!

  • 10 Februari 2008 - 20:05

    Ola:

    Waar zijn de foto's?

  • 10 Februari 2008 - 21:12

    Adrie:

    hoi maaike
    fijn dat je goed ben aan gekomen .ik ga je de komende tijd wel volgen ,vind het onwijs koel van je dat je daar bent .en een onderbroek kan je altijd nog een keer omkeren toch ,is het ergste niet hahahah.

    groetjes adrie

  • 11 Februari 2008 - 10:04

    Renée:

    Ha Maaike,

    Leuk om zo mee te kunnen genieten van je reis! Zo leer je wel heel snel spaans denk ik als bijna met engels niet terecht kunt!!
    War veel indrukken al die eerste dagen, geniet ervan!

    groetjes van ons allemaal, Renée

  • 11 Februari 2008 - 10:25

    Aletta_smolders@hotm:

    Ha die lieve Maaike
    Goed te lezen dat je aangekomen bent,ook al is het zonder tas.Is dat dat grote zware ding van onze Maaike?Ik hoop dat hij je achterna reist,want anders mis je toch wel erg veel spullen.Fijn dat je het naar je zin hebt bij het gastgezin.Gek idee dat je zo ver weg bent.hier is het mooi weer en ik spring dadelijk op de fiets voor een tochtje.Ik kijk uit naar je volgende belevenissen.
    liefs van Aletta en Kees

  • 11 Februari 2008 - 21:23

    Gerard En Tiny:

    hoi Maaike,
    Zo de start is gemaakt, de lange reis zit er alvast op.
    Nog geen tas, maar bekijk het positief.
    Je bagage is je op zo'n manier voorlopig ook niet tot last op zo'n manier.
    Maar toch wel makkelijk als je weer spulletjes van jezelf kan pakken.
    Komt vast goed. Wij moeten wel veel aan je denken en zijn erg benieuwd naar je avontuur.
    Heel veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes en xxx gerard en Tiny

  • 13 Februari 2008 - 19:04

    Ron:

    Waar blijf je nou met de update???????/

  • 26 Februari 2008 - 20:43

    Kyra:

    heey meis!
    alles goed dan? lekker aan het genieten daar in peru! haha hoe was het bezoek in het weeshuis lijkt me wel heel aprt om dat allemaal te zien. maar echt super dat je tas terug is! dat is wel fijn!
    staan er nog emer dingen op je agenda die je allemaal wil gaan doen?
    en wil het een beetje lukken met je spaanse lessen lijkt me wel pittig hoor!
    ik ben nu druk aan het solliciteren en heb morgen en vrijdag een sollicitatie gesprek dus spannend!! hoop dat er wat uit komt verder heb ik een weekje vrij nu dus even relaxen haha!

    ik spreek je nog en wens je veeeeeeel plezier in peru hou je ons op de hoogte :):):)

  • 26 Maart 2008 - 18:51

    (tante) Leontine:

    Ha die Maaike,

    jammer dat ik je gezicht niet kan zien :-)
    Waarschijnlijk zweven er boven je hoofd allemaal vraagtekens...en vraag je je af hoe ik in godsnaam op jouw site beland ben...
    Ik vond je zus op Hyves maar kon mijn favoriete nichtje niet vinden. Ingrid vertelde me dat je een eigen site hebt (Jasper had me al verteld dat je in Peru zit) en dus moest ik ff kijken hoe het met je is. Meid, PERU! OFF ALL PLACES!!! Dat je Pa dat goed vond!
    Wel vet hoor. Jammer dat ik zulke dingen nooit gedaan heb...maar ja...
    Wat ga je doen in Lima? Doe je daar vrijwilligerswerk? Ben niet nieuwsgierig hoor...wil t allemaal wel graag weten!
    Mocht je ook nieuwsgierig geworden zijn: ook ik heb, na lang aandringen van de kids, een hyves. Kun je ff kijken hoe vreselijk ik ben afgetakeld sinds we elkaar voor het laatst gezien hebben ;-) (11 jaar dus)Ik heb alleen niet zoveel vrienden....

    Veel geluk meid, pas goed op jezelf!

    dikke knuffel,
    Leontine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 20176

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: