Oud en nieuw, tour van adelaide naar Alice springs - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu Oud en nieuw, tour van adelaide naar Alice springs - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw, tour van adelaide naar Alice springs

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 Januari 2015 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!!

Bedankt voor jullie leuke en lieve reacties!! Erg leuk om te lezen!! Na mijn laatste bericht weer een hoop gedaan en gezien! Allereerst oud en nieuw gevierd in Melbourne!! Erg indrukwekkend al het vuurwerk op de hoge gebouwen van Melbourne! We hadden een super plekje en uitzicht over de skyline!! Het was wel gek dat er niet werd afgeteld, op een gegeven moment voelde je de spanning in de mensen massa met op een gegeven moment het vuurwerk! Wel speciaal!
1 januari heb ik toen s avonds de bus gepakt naar adelaide!! Sharon en Woudina brachten mij naar het bus station erg lief!! De volgende ochtend kwam ik aan in adelaide! Eigenlijk op slag verliefd geworden op adelaide! Wat een super leuk en schattig stadje!! Daar de ochtend en middag rond gelopen! Oa de batanic garden, het parlementsgebouw, winkels en kerken bekeken!! Het was daar wel echt super warm (40graden)! De volgende dag werd ik alweer vroeg opgehaald voor de 6 daagse tour naar Alice springs! Wat een vette tour was dat!! Veel km gereden, maar we hadden een erg gezellige groep! Eerste dag vooral veel km gemaakt en geslapen in een hostel! 2e dag naar coober pedy gereden! Een mijne stadje erg leuk! De mensen wonen daar grotendeels onder de grond simpelweg omdat het koeler is! En wij hadden ook een slaapplek onder de grond! Smiddags een tour door een mijn gehad! Erg leuk! Volgende 2 nachten in de buurt van uluru geslapen! Daar 2 wandelingen gemaakt van 3 uur! En zonsop- en ondergang gezien! Erg mooi! We sliepen daar in een sweq in de buitenlucht onder de sterren!! Bijzondere ervaring! 5e dag reden we naar kings canyon! Daar weer een mooie wandeling gemaakt van 3uur! Laatste dag reden we naar onze eindbestemming Alice springs waar iedereen afgezet werd bij ieders eigen geboekte hostel! Het was een super mooie trip! Wel heel intensief! Iedere dag rond 4.30 op voor de zonsopgang, een wandeling of omdat er simpelweg veel km gemaakt moesten worden!
De volgende dag vloog ik van Alice springs naar cairns! Via uluru!!
Nu 2 nachten in cairns gehad! Erg leuk hostel hier ben ik ook weer een meisje tegen gekomen van de groepsreis in het begin! Dus is wel gezellig!! Morgen ga ik een dagtour doen naar het regenwoud (hoor ik erg goede verhalen over) en de dag daarna snorkelen bij het great barrier reef!! Ben weer benieuwd!!! Ik vermaak mij dus nog wel even:)! Hoop dat bij jullie ook alles goed gaat!
Tot snel!!

Liefs Maaik

  • 11 Januari 2015 - 11:33

    Esther:

    Lieve Maaike, wat een avontuur heb je weer gehad:) super!! Leuk dat je telkens weer mensen tegen komt uit de groepsreis van nl! Kan je hun avontuur aan horen en misschien dan ook zelf ervaren
    Heel veel plezier daar nog geniet ervan kus Esther

  • 11 Januari 2015 - 11:41

    Tineke:

    Lieve Maaik,
    Super leuk om je avontuur zo te lezen!
    Het blijft gek om jou zo in korte broek te zien terwijl wij in onze winterjas lopen! Lieverd geniet er maar lekker van! Dikke kus mama

  • 11 Januari 2015 - 13:53

    Tiny:

    Hoi Maaike,

    Wat heb jij een energie zeg! Lange dagen en al veel plannen uitgevoerd.
    En nog veel plannen op het programma. Ik heb er echt bewondering voor.
    Heel leuk om te lezen hoe jij deze reis beleef.
    Nog een hele goede trip toegewenst van ons hier uit een winderig nat koud Nederland.
    De tijd van het jaar heb je wat dat betreft goed gedaan. Als je terug komt is het weer hier ook weer beter denk ik.

    Lieve groet Gerard en Tiny

  • 11 Januari 2015 - 17:13

    Adrie Heemskerk:

    hoi maaike
    wat maak jij een mooie reis !
    zoveel te zien en te doen en te bekijken .
    mooie fotos krijg nu een beetje idee hoe het is daar
    geniet ervan zou ik zeggen

    groetjes willem en adrie

  • 11 Januari 2015 - 18:35

    Tineke:

    Ik heb even gegoogled wat nou toch slapen in een swag is

  • 11 Januari 2015 - 19:31

    Willy V D Vlist:

    hallo Maaike,

    Al hele mooie verhalen van je moeder en vader gehoord, en nu zelf op je site gelezen, super stoer hoor om zo te reizen en heel leuk dat je veel beleefd met verschillende mensen.
    Nog een hele goede reis met veel bezienswaardigheden gewenst en groeten uit Haastrecht.

  • 13 Januari 2015 - 09:13

    Ingrid:

    wil je het ook met ons delen mam ;)

    Echt gaaf Maaik!! wel echt heel vroeg op staan pf, ik heb al moeite met half 8 haha ;) maar geen tijd om bij te komen dus want de volgende activiteiten staan al weer op de planning :) leuk!! Veel plezier nog!!!! xxxxx

  • 13 Januari 2015 - 11:52

    Marike:

    Heey Maaike,
    Wat leuk om te lezen allemaal!
    Geniet er lekker van! Het is hier 'herfst', regen regen regen, graadje of 10.. Niks aan! Haha!
    Veel plezier! xx Marike

  • 01 Februari 2015 - 18:35

    Erik En Joke:

    Hi Maaike,
    Wat super om je reisverslagen te lezen.
    Wat een belevenissen en leuke ontmoetingen en wat een sportief wife ben jij!
    We zijn heel benieuwd hoe je 't Great Barrier Reef hebt ervaren. 't moet een groot onderwater paradijs zijn.
    Geniet van al 't moois Down Under.
    liefs,
    Erik en Joke

  • 05 Februari 2015 - 13:26

    Marjola:

    Hee Maaike,

    hoe gaat t? Is het nog steeds super gaaf daar?
    Nou hier ligt sneeuw.... dus jij hebt t beter.

    Ik app je nog wel ff over de laatste wek ontwikkelingen, nieuwe collega ed.

    Groetjes en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 2531
Totaal aantal bezoekers 20154

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: