Melbourne, great ocean road en Canberra! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu Melbourne, great ocean road en Canberra! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Maaike Heemskerk - WaarBenJij.nu

Melbourne, great ocean road en Canberra!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

27 December 2014 | Australië, Canberra

Alweer een tijdje geleden dat ik jullie hier geschreven heb! Inmiddels heb ik in zeven dagen Melbourne bekeken! Hoofdzakelijk met Patrick en Sharon (ontmoet tijdens de groepsreis)! In die dagen heb ik de stad, 2 stranden en Philip eiland gezien! Philip eiland was echt fantastisch dat is namelijk een plek waar de kleinste pinguïns ter wereld s'avonds aankomen om te rusten!! We hadden VIP plekken en rond 20.30 kwamen idd honderden pinquins het land op waggelen!! Echt fantastisch!! In de bus van Sydney naar Canberra hebben we nog 2 andere nl meiden ontmoet (denyse en franka). Met hen hebben Sharon en ik na 7dagen Melbourne een auto gehuurd voor 5dagen! Om de great ocean road te gaan rijden! Ook dit was super vet!! Super mooi uitzicht op het ene moment zee, bergen, bos of eindeloze wegen met een enkel huis! Heel bijzonder!! Denyse en ik hebben samen ruim 1000km gereden! Na die kilometers went het links rijden verrassend snel!! Na deze rit die er behoorlijk inhakte nam ik met franka en denyse de nachtbus naar Canberra! (De hoofdstad moet je immers ook gezien hebben). Sharon en Patrick wilde niet mee en bleven in Melbourne! Die meet ik weer als ik terug kom in Melbourne (28/12). De nachtbus kwam 04.00 aan in Canberra (mooie tijd)! Gelukkig konden we nog even slapen op de banken in het hostel die we van te voren hadden geboekt!

Franka en denyse hadden in Melbourne een vrouw (grace) ontmoet die in Canberra woont! Zij had toen gevraagd het te laten weten zodra ze in Canberra waren! Dus in de bus grace een bericht gestuurd! Ze reageerde heel enthousiast en wilde ons gelijk die dag (24/12) een tour door melbourbe geven!! Was echt super leuk en lief! Ze kwam ons met de auto voor ons hostel ophalen en reed ons overal heen! Toen ze ons weer afzette vroeg ze of wij het leuk vonden morgenochtend mee te gaan naar haar familie voor het kerstontbijt! Dit vonden wij natuurlijk super leuk!! En de volgende ochtend werden we 7.15 opgehaald voor het ontbijt! Omdat we niet met lege handen wilde staan bakken we voor dag en dauw (06.00) wentelteefjes! Was erg grappig! Bijzonder om een kerstontbijt bij een Australisch gezin mee te mogen maken!! 2e kerstdag (boxingday) hebben we geshopt en gechilled op het dak terras!

Vanmorgen zijn denyse en franka met de bus naar Sydney vertrokken ik neem vanmiddag de bus naar Melbourne! Zit dan in hetzelfde hostel als Sharon dus dat is wel gezellig! 1januari in de avond neem ik dan de bus naar adelaide!! Voor de 6daagse tour naar Alice springs waar ik super veel zin in heb!!

Hoe is het verder met jullie in Nederland??

  • 27 December 2014 - 23:34

    Yarrow En JOsé:

    Zo wat klinkt dat fantastisch!!! Helemaal goed.Als jij in Sydney aankomt stap ik in het vliegtuig naar Gwen. Dat is niet zo super spannend allemaal, maar wel goed om daar te zijn!
    Geniet van het heerlijke leventje daar! Je hebt er hard voor gewerkt en de tijd vliegt!
    liefs Yarrow en José

  • 28 December 2014 - 06:40

    Jacqueline:

    Hoi Maaike!
    Hier een bericht vanuit IJmuiden, wat leuk wat je allemaal meemaakt in het verre Australie!
    Het lijkt mij te gek om daar te zijn en om allerlei mensen te ontmoeten.
    Hier gaat alles goed en in het noorden van het land al sneeuw gehad!
    Weet je al waar je oud en nieuw viert of is dat nog een verrassing?
    Ik ben benieuwd!
    Groetjes en liefs, ome René en Jacqueline.

  • 28 December 2014 - 10:42

    Dieuwertje:

    Hoi maaik, leuk ook het zo te lezen! Gaaf wat je allemaal doet! Heel veel plezier! Ga je Helena nog zien? Hier vier ik heerlijk vakantie:) nu schijnt het zonnetje weer lekker, maar dat kan zo veranderen;) ik hoop ik nog tijd heb on aan m'n fotoboek te beginnen van frankrijk;) veel plezier! Xxx

  • 29 December 2014 - 09:06

    Ingrid:

    He Zus!! echt super dat je het zo naar je zin hebt! Er vallen toch weer wat dingen op zn plek haha dus heel handig z'n uitgebreid verslag :) Veel plezier! xxx

  • 29 December 2014 - 21:56

    Marjola:

    Wauw Maaike, wat klinkt het allemaal super!!! Die afwisseling in landschap en dan die pinguïns, geweldig!!
    Hier koud!!, regen en natte sneeuw, dus je mist niks:)

    Groetjes Marjola

  • 30 December 2014 - 14:32

    Eline:

    Leuk om te lezen, Maaike! Heel veel plezier verder!! Groetjes!

  • 03 Januari 2015 - 20:05

    Joyce :

    He Maaike!
    Happy New year! Zo te lezen heb je het enorm naar je zin daar!
    Het aan land komen lijkt mij echt een geweldige ervaring!
    Veel plezier nog met alles wat je gaat doen. Xxx

  • 04 Januari 2015 - 15:54

    INGRID:

    He Maaik! ben bij Ilse en heb daar even je blog laten zien aan haar ouders dus je krijgt de groetjes van Cor, Els, Lars, Mylene en Ilse!!! Ze vonden het leuk om te lezen en je foto's te zien! xx ing

  • 10 Januari 2015 - 17:05

    Tiny:

    Hoi Maaike,
    Inmiddels is het alweer 10 januari, de tijd vliegt voorbij.
    En dat zal zeker voor jou ook zo zijn. In een mooi land, veel dingen willen zien en meemaken.
    Zo te lezen heb je de tour van Alice spring inmiddels ook al afgerond.
    Ik ben erg benieuwd hoe dat is geweest.
    Erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en al veel leuke dingen hebt meegemaakt.
    Super dat je deze keus hebt gemaakt. Geniet van deze mooie reis.
    Lieve groet van Gerard en Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Maaike

Actief sinds 27 Jan. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 20135

Voorgaande reizen:

08 Februari 2008 - 09 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: